Energiefactuur
Voor energie en meer bepaald voor gas en elektriciteit is het niet altijd eenvoudig om de beste leverancier of de juiste formule te kiezen.
- U weet niet hoe u de energieleveranciers moet vergelijken?
- U weet niet hoe u naar een andere leverancier of naar een andere tariefformule moet overstappen?
- U bent bang voor verandering of voor mogelijke problemen?
- U wenst informatie over de vergelijkingsmogelijkheden, de V-test?
- U hebt geen toegang tot de vergelijkingstools (via internet bijvoorbeeld)?
De woonwinkel informeert u aan de hand van de V-test (http://www.vreg.be/doe-de-v-test-voor-gezinnen) welke leverancier, voor uw verbruik, de goedkoopste is. De energieleverancier mag alvast geen boete meer aanrekenen wanneer u uw energiecontract wil verbreken.
Als u van leverancier wilt veranderen moet u uw contract of uw energieleverancier niet opzeggen. U moet enkel een nieuwe leverancier zoeken en een energiecontract afsluiten. U moet wel rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Uw nieuwe leverancier regelt alles met uw oude leverancier. Er zijn leveranciers met een wachttijd voor nieuwe klanten. Vraag altijd na vanaf welke datum uw nieuwe leverancier u kan beginnen leveren.
Hebt u vragen over uw energiefactuur, wij helpen graag klaarheid scheppen in uw factuur.
Elk jaar is er ook een groepsaankoop elektriciteit en/of aardgas, meer informatie vindt u hier.